Rezervace místností
Od 24. 4. 2024 platí nový způsob rezervací místností v budově Břehová - "potřebné" místnosti mají vytvořen vlastní kalendář v Exchange online (Office 365).
Poznámka: rezervace v budově Trojanova (zatím) zůstávají v původním režimu, tj. rozlišuje se období výuky a období zkoušek.
Rezervace v budově Břehová
Pravidla:
- Místnosti lze rezervovat:
- přes kalendář v Exchange online (Office 365) s přiřazením místnosti ... lze využít pro jakékoli události odehrávající se v budově Břehová (postup níže);
- přes webový KOS (resp. iKOS) ... lze využít pro události související se studiem, např. pro zkouškové termíny a jednorázové akce.
Technická poznámka: od 10. 12. 2024 dochází k synchronizaci nově vložených událostí každých 5 minut (případné kolize jsou vidět jen v kalendáři). K synchronizaci odstraněných událostí dochází každou hodinu.
- V případě kolize událostí v jedné místnosti má přednost událost vytvořená přes kalendář Exchange online (Office 365)!!!
Postup pro vytváření rezervací v budově Břehová (včetně atria a zasedací místnosti B-111) přes kalendář Exchange/Outlook platný od 24. 4. 2024:
- Žadatel (zaměstnanec FJFI) si vytvoří novou událost ve svém kalendáři, přičemž zadá:
- název události (např. Konference XY nebo Zkouška 00ABC apod.),
- datum a čas začátku + konce události,
- místnost (přehled názvů místností). Pokud se u místnosti ukazuje "Nemám čas", tak požadavek koliduje s nějakou jinou událostí; tehdy je potřeba vybrat jinou místnost nebo zvolit jiný termín (jak zjistit obsazení místnosti?).
Nepovinně lze přidat e-mailové adresy dalších účastníků (ti pak dostanou pozvánku e-mailem), případně připsat poznámku.
- Žadatel uloží událost, čímž se místnost "předrezervuje" (a správci přijde upozornění).
[Podrobný návod pro vytvoření události naleznete níže.]
- Po schválení rezervace místnosti správcem obdrží žadatel e-mail s potvrzením rezervace ("přijetí události" vybranou místností).
Poznámka: pokud žadateli přijde e-mailem upozornění, že není oprávněn rezervovat místnost, tak může o rezervaci požádat P. Schlösingera nebo P. Čížkovou, případně ochotného kolegu-zaměstnance.
Rezervace v budově Trojanova
Rezervace v budově Trojanova se i nadále provádějí centralizovaně: D. Majerová eviduje rezervace patřící do období semestrální výuky a P. Strachota eviduje rezervace patřící do zkouškového období.
V době semestrální výuky (od 23. 9. 2024 do 20. 12. 2024 a dále do 3. 1. 2025)
Rezervace místností v Trojanově ulici, které spadají do období semestrální výuky, provádějte u D. Majerové: e-mail, telefon (lze též využít chat v MS Teams: Majerova, Dana).
Žádáme vyučující, aby místnost ve webovém rozhraní systému KOS přiřadili k termínu až poté, kdy je rezervace místnosti na daný den a čas potvrzena D. Majerovou.
Přehled rezervací během semestru:
datum | čas | posluchárna | kdo rezervoval (katedra) |
--- |
Ve zkouškovém období (od 6. 1. 2025 do 14. 2. 2025)
S požadavky na rezervacemi místností v Trojanově ulici se obracejte na Pavla Strachotu (telefon +420 778 546 112)
Přehled rezervací poslucháren (Trojanova) ve zkouškovém období [PDF].
Žádáme vyučující, aby místnost ve webovém rozhraní systému KOS přiřadili k termínu až poté, kdy je rezervace místnosti na daný den a čas potvrzena P. Strachotou. V případě kolize má přednost událost viditelná v přehledu rezervací!
Rezervace v budově v Děčíně
Pravidla:
- Místnosti lze rezervovat:
- přes kalendář v Exchange online (Office 365) s přiřazením místnosti ... lze využít pro jakékoli události odehrávající se v děčínské budově.
Postup je shodný s budovou v Břehové, ale názvy kalendářů místností začínají textem "FJFI-058" (a rezervace schvaluje J. Drobný);
- přes webový KOS (resp. iKOS) ... lze využít pro události související se studiem, např. pro zkouškové termíny a jednorázové akce.
Technická poznámka: od 10. 12. 2024 dochází k synchronizaci nově vložených událostí každých 5 minut (případné kolize jsou vidět jen v kalendáři). K synchronizaci odstraněných událostí dochází každou hodinu.
- V případě kolize událostí v jedné místnosti má přednost událost vytvořená přes kalendář Exchange online (Office 365)!!!
Názvy kalendářů místností
Místnosti v budově Břehová
Názvy místností v budově Břehová vždy začínají textem "FJFI-057". Při zadávání názvu místnosti stačí napsat jen část názvu a měl by zafungovat našeptávač.
Místnost | Kalendář |
B-009 | FJFI-057---n01----9-Počítačová učebna |
atrium (B-156) | FJFI-057---p01-s156-Studovna II (Atrium) |
B-10 | FJFI-057---n01---10-Učebna |
B-11 | FJFI-057---n01---11-Učebna |
B-103 | FJFI-057---n02--103-Velká posluchárna |
B-111 | FJFI-057---n02--111-Zasedací místnost |
B-114 | FJFI-057---n02--114-Učebna |
B-115 | FJFI-057---n02--115-Malá posluchárna |
Místnosti v Děčíně
Názvy místností v děčínské budově začínají textem "FJFI-058". Při zadávání názvu místnosti stačí napsat jen část názvu a měl by zafungovat našeptávač.
Místnost | Kalendář |
Dc-P2 | FJFI-058---n01--133-Posluchárna 2 |
Dc-P4 | FJFI-058---n01--137-Posluchárna 4 |
Dc-PL1 | FJFI-058---n02--232-Počítačová laboratoř 1 |
Dc-PL2 | FJFI-058---n02--235-Počítačová laboratoř 2 |
Dc-JL | FJFI-058---n02--236-Jazyková laboratoř |
Dc-FL | FJFI-058---n03--307-Fyzikální laboratoř |
- | FJFI-058---n02--213-Zasedací místnost |
Jak zjistit obsazení místností v budově Břehová?
Přehled rezervací pro vybranou místnost zjistíte v jejím kalendáři. Kalendář místnosti lze přidat do kalendářů Exchange.
Například postup pro webové rozhraní Exchange (informace VIC, informace IT FJFI) je následující:
- Zobrazte kalendář Exchange (ikona kalendáře v levé liště - pod ikonou pro poštu).
- Klikněte na "Přidat kalendář" (pod kalendářem aktuálního měsíce). Objeví se okno pro přidání kalendáře.
- Vyberte "Přidat z adresáře", zadejte/vyberte účet (tj. e-mailovou adresu, typicky z FJFI).
- Zadejte část názvu místnosti a vyberte konkrétní místnost ze seznamu. Názvy místností v Břehové začínají textem "FJFI-057".
- Vyberte, mezi které kalendáře místnost přidáte (typicky "Jiné kalendáře"), a klikněte na "Přidat". Místnost se objeví jako položka v zadané skupině kalendářů.
Obrázek (kliknutím zvětšíte):
Nová událost - jak vytvořit rezervaci místnosti?
Rezervace se vytvářejí jako událost v kalendáři uživatele (organizátora), přičemž se k události přidá místnost (seznam názvů místností). Před výběrem místnosti zadejte datum a čas začátku a konce události, aby před výběrem místnosti bylo jasné, zda je volná.
Obrázek (kliknutím zvětšíte):